A közösségimédia-felületek rengeteg lehetőséget rejtenek magukban. Nem szabad kizárólag ezeken az oldalakon jelen lenni (erről korábban itt írtam), azonban nagyszerűen használhatók egy vállalkozás reklámozására, hirdetésére, mert nagyon sok embert lehet rajtuk keresztül elérni. Márpedig minél többen ismerik a vállalkozásod, annál nagyobb az esély arra, hogy vevőt is találsz a termékedre, szolgáltatásodra. Fontos azonban tisztában lenned az egyes oldalak adottságaival, hogy élni tudj a lehetőségeiddel, valamint szükség van a folyamatos jelenlétre is. Közösségi média kezelésében virtuális asszisztensként én is segítséget tudok nyújtani.
Melyik közösségi oldal mire jó és miért érdemes ott jelen lenni?
A közösségi oldalak lényege alapvetően a közösségteremtés. Ami vállalkozói szempontból fontos: ahol sok ember van, ott nagy eséllyel akad olyan is, akinek pont a te termékedre, szolgáltatásodra van szüksége. Emellett az sem mindegy, hogy a konkurenciád jelen van-e a felületen, mert ha igen, de te nem szeretnéd használni, akkor hátrányból indulsz vele szemben. Ezért ha vállalkozol, mindenképpen érdemes létrehozni oldalt, ahol népszerűsíteni tudod amivel foglalkozol.
Virtuális asszisztensként a következő közösségi oldalak kezelésében tudok segíteni:
A legnépszerűbb közösségi oldal, rengeteg felhasználóval, azaz potenciális vevőjelölttel. Ha valahol, a Facebookon mindenképp érdemes jelen lenned, és hirdetned a vállalkozásod.
Facebook-oldal
- létrehozásában, beállításában,
- posztolásban,
- visszajelzések adásában,
- adatfrissítésben,
- események közzétételében és kezelésében,
- vélemények és értékelések kezelésében.
Plusz feladatként igényelhető bejegyzés-képek készítése, valamint csoportok kezelése is.
A Facebookra vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Ha a vállalkozásodat legjobban képeken keresztül tudod bemutatni, az Instagram a te felületed. Igényes képek posztolásával sok követőt tudsz szerezni, de már videókat is fel lehet tölteni.
Instagram-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- posztolásban,
- a követőkkel történő kapcsolattartásban,
- visszajelzések adásában,
- adatfrissítésben,
- hasonló tematikájú oldalak követésében.
Plusz feladatként igényelhető képek készítése a posztokhoz.
Az Instagramra vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Bár a Pinterestet kevesebben használják, mint a nagy közösségi oldalakat, mégis kiválóan használható vevőcsalogatásra – a feltöltött képekkel könnyen a weboldaladra tudod irányítani a vevőjelölteket. Főként ha a nők a célcsoportod, ugyanis nagy arányban ők használják ezt a felületet.
Pinterest-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- posztolásban, amihez képeket is készítek,
- adatfrissítésben,
- táblák létrehozásában,
- hasonló tematikájú oldalak követésében.
A Pinterestre vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
A LinkedIn egy szakmai közösségi oldal, ahol elsősorban munkával kapcsolatos tartalmat osztanak meg a felhasználók. Akár terméket árulsz, akár szolgáltatást szeretnél eladni, mindenképp érdemes regisztrálni. A posztolás és reagálás mások bejegyzéseire hozzásegít ahhoz, hogy minél többen megismerjenek téged, és azt is, amivel foglalkozol.
LinkedIn-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- posztolásban,
- a követőkkel történő kapcsolattartásban,
- visszajelzések adásában,
- adatfrissítésben.
Plusz feladatként igényelhető képek készítése a posztokhoz.
A LinkedInre vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Google Cégem
Ha kitöltötted a Google Cégem adatlapodat, akkor a Googleben a nevedre rákeresve a találatok mellett megjelenik egy infóablak is, ahol a potenciális vevők azonnal információt kapnak rólad. A beírt adatok függvényében rögtön látják a vállalkozásod címét, nyitvatartását, elérhetőségeidet. Van lehetőségük véleményt írni rólad, és át tudod irányítani őket a honlapodra is.
Google Cégem-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- adatfrissítésben,
- képek feltöltésében,
- visszajelzés adásában.
A Google Cégemre vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Bár Magyarországon kevésbé népszerű a Twitter, ez a felület is hasznos lehet, ha ismertebbé szeretnéd tenni a vállalkozásod. A kevés megengedett karakternek köszönhetően ez nem a mesélés helyszíne, azonnal a lényegre kell térned. Kevés szöveget viszont sokkal szívesebben olvasnak az emberek, ezáltal téged és vállalkozásodat is könnyebben észrevehetnek.
Twitter-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- posztolásban,
- a követőkkel történő kapcsolattartásban,
- visszajelzések adásában,
- adatfrissítésben,
- képek feltöltésében.
Plusz feladatként igényelhető képek készítése a posztokhoz.
A Twitterre vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Moly
A Moly az egyetlen magyar, könyvekkel, olvasással kapcsolatos közösségi oldal. Íróknak, könyvkiadóknak, könyvesboltoknak kimondottan előnyös regisztrálni, mert a célközönség aktívan használja az oldalt.
Moly-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- posztolásban, amihez képeket is készítek,
- a követőkkel történő kapcsolattartásban,
- visszajelzések adásában,
- adatfrissítésben,
- események, kihívások létrehozásában és kezelésében,
- hirdetések, kiemelések, kreditek kezelésében.
A Molyra vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.
Meska
A Meska a kézművesek webáruháza, ahol saját kézzel készített termékeiket tudják értékesíteni. Az utóbbi években igen népszerű lett ezeknek a termékeknek a vásárlása, szívesebben választanak az emberek egyedit a tucattermékek helyett. Ha te is kézműves vagy, ez az oldal nagyon jó lehetőséget biztosít nem csak a megjelenésre, az árusításra is.
Meska-oldal
- regisztrációjában, beállításában,
- termékfeltöltésben,
- helyesírási hibák javításában,
- értékelések írásában,
- adatfrissítésben,
- szabadságolás beállításában,
- szemezgető összeállításában,
- polcok kezelésében,
- lejárt termékek újraaktiválásában.
A Meskára vonatkozó árlistámat itt tudod megnézni.